Monthly Archives: marts 2019

  • 0

Er det muligt at sikre bæredygtighed i Danmark, uden at ændre for meget på samfundet – økonomi og jobs – for at sikre ikke at gøre det samme som Frankrig!

Category : Uncategorized


Billedresultat for de gule veste

Jeg er absolut enig at vi skal handle, og få løst miljø problemet, men det skal ikke koste for meget. Ikke kun penge fra staten, men den enkelte borger. Fik at vide vi skulle perspektivere, så vi tager et smut til Frankrig.

Jeg er absolut enig at vi skal handle, og få løst miljø problemet, men det skal ikke koste for meget. Ikke kun penge fra staten, men den enkelte borger. Fik at vide vi skulle perspektivere, så vi tager et smut til Frankrig.

Som i nok har hørt, er Macron ikke den mest populære mand i Frankrig, på grund af hans aggressive gang til miljøproblem.

De utilfredse bilister er især fortørnede over, at Macron fra næste år har varslet en klimaskat på diesel. Diesel er nemlig det brændstof, som de fleste biler i Frankrig kører på.

– Jeg misbruger ikke min bil. Når jeg kan gå, så går jeg. Men det er helt nødvendigt at have en bil her, siger en mand fra Arièges i det sydvestlige Frankrig.

Prisen på diesel er steget med 23 procent over de seneste 12 måneder til et gennemsnit på 1,32 euro per liter (9,85 kroner).

Præsident Macron vil pålægge en yderligere stigning på 6,5 cent per liter diesel ( cirka 43 øre) fra 1. januar 2019.

Denne afgift rammer folk, som har brug for bilen. Den fjerner nærmest folks chance for et job, da mange i Frankrig pendler. De mange kritikere siger også, at Macrons regering ikke kun rammer folk på pengepungen, men også mangler en klar vision for, hvordan man omstiller Frankrig til grønnere energiformer.


  • 0

Problemformulering

Category : Uncategorized

Hvad er bæredygtighed, og hvilken rolle spiller offentlig transport og kollektiv trafik i Danmark? Og hvordan sikre man bæredygtigheden via kollektiv transport?


  • 0

Hvorfor gør vi det her?

Category : Uncategorized

De voksne går rundt og har nok at bekymre sig om, og selvom vi ønsker det, kan de voksne ikke fikse alt.

Hvis ikke de gør noget hvem skal så. Det skal vi, de voksne har skubbet problemet ned på os børn, med vores unge og friske hjerner.

Om 20-30 år er det vores generation der styrer Danmark og verden.

Men om 20-30 år er problemet ikke aktuelt mere, for på det tidspunkt er vi gået over stregen, og der vil ikke være håb tilbage. Det er derfor vores ansvar at fikse problemet mens vi kan.

Det er derfor vi har valgt at arbejde med mål nummer 11, bæredygtighed i byer.